28 czerwca 2012 roku w Szkole Podstawowej nr 1 im. Tadeusza Kościuszki  w Wysokiem Mazowieckiem miało miejsce uroczyste zakończenie roku szkolnego klas szóstych.

Więcej…

29 czerwca we wszystkich polskich szkołach zabrzmiał ostatni dzwonek. Na zakończeniu roku szkolnego w „Jedynce”, tradycyjnie nastąpiło uroczyste wręczenie świadectw tym uczniom, którzy uzyskali promocję do następnej klasy.Wielu z nich otrzymało cenzurkę z czerwonym paskiem oraz nagrody za bardzo dobre wyniki w nauce i wzorowe zachowanie oraz za uczestnictwo w różnorodnych konkursach. Po dziesięciu miesiącach nauki i pracy uczniowie wraz z nauczycielami rozpoczęli wakacje.

Dnia 4 czerwca 2012 r. klasy: IV D, V D, V E i VI B wraz z opiekunami: p. Barbarą Białą, p. Renatą Jaroszewicz, p. Rafałem Baczewskim, i panią pilot udały się na wycieczkę szkolną do Trójmiasta – Kaszub - Malborka.  Wyjechaliśmy sprzed szkoły o godzinie 6 rano.  Pierwszego dnia zwiedzaliśmy w Szymbarku: ”Dom przewrócony do góry nogami”, najdłuższą deskę świata, Dwór Salino oraz dom Sybiraka. Pani przewodnik zaśpiewała nam hymn Kaszubski. W Szymbarku dzieciom najbardziej podobał się ,,Dom przewrócony do góry nogami”. Wczesnym wieczorem otrzymaliśmy klucze do pokoi hotelowych, Po obiadokolacji poszliśmy wraz z opiekunami nad jezioro Garczyn.

Drugiego dnia dotarliśmy do Trójmiasta. Wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy Gdańsk, Westerplatte, wysłuchaliśmy koncertu organowego w Katedrze Oliwskiej. W Sopocie spacerowaliśmy deptakiem Monte Cassino, który prowadzi do najdłuższego molo w Europie.  W Gdyni odwiedziliśmy oceanarium na Skwerze Kościuszki. Około dziewiętnastej zakwaterowaliśmy się w hotelu Dedal w Malborku. Kiedy zjedliśmy obiadokolację poszliśmy do swoich pokoi. O godzinie dwudziestej pierwszej wyruszyliśmy pieszo na spektakl ,,Światło i dźwięk” do Zamku Krzyżackiego. Wróciliśmy o godzinie dwudziestej trzeciej trzydzieści.

Ostatniego dnia wycieczki w Malborku zwiedzaliśmy z przewodnikiem Zamek Krzyżacki-dziedziniec, Zamek Średni, Zamek Wysoki oraz inne ciekawe zakątki Zamku. Po zwiedzaniu mieliśmy czas wolny, w trakcie którego mogliśmy kupić pamiątki.

Jednak wszystko, co dobre szybko się kończy, czas wracać. Pełni wrażeń i miłych wspomnień  późnym wieczorem wróciliśmy do domu.

GALERIA

Uczennica: kl. IVd Alicja Parmańczuk

kl. Vb Karolina Sienicka

kl. Ve  Saosana (Zuzia) Joubar

Dnia 16.06.2012r. o godz. 10.00 na hali sportowej Szkoły Podstawowej Nr 1 w Wysokiem Mazowieckiem odbył się II Turniej Tańca Towarzyskiego o Puchar Burmistrza Miasta Wysokie Mazowieckie.

Organizatorami turnieju byli:

1. Burmistrz Miasta Wysokie Mazowieckie – Pan Jarosław Siekierko
  2. Szkoła Podstawowa Nr 1 w Wys. Maz. – Pani dyr. Małgorzata Koc
  3. Studio Tańca „DUET” – Państwo Justyna i Krzysztof Troc

Honorowy patronat nad II Turniejem Tańca Towarzyskiego objął Burmistrz Miasta Wysokie Mazowieckie - Pan Jarosław Siekierko.

Więcej…

19 czerwca 2012 roku, o godz. 11, w budynku Centrum Dydaktyczno-Naukowego Wydziału Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku odbyło się uroczyste rozdanie nagród w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym i Literackim pt. DZIECI PRZECIW PRZEMOCY. Konkursy Zorganizował Zakład Zintegrowanej Opieki Medycznej UMB, pod patronatem honorowym JM Rektora UMB - prof. Jacka Niklińskiego, Marszałka Województwa Podlaskiego Macieja Żywno i Podlaskiego Kuratora Oświaty - Jerzego Kiszkiela oraz patronatem medialnym TVP Białystok i Polskiego Radia Białystok.

Dnia 18 czerwca grupa dzieci, które w tym roku w maju przystąpiły do I Komunii Świętej, udała się na pielgrzymkę dziękczynną do Świętej Lipki. Legenda głosi, że Matka Boża zwana Świętolipską ukazała się skazańcowi. Dała mu kawałek drewna i dłuto by wyrzeźbił Jej figurkę. Do rana figurka była gotowa. Kiedy skazaniec przyszedł z Nią na kolejną rozprawę, został w cudowny sposób uniewinniony i wyszedł na wolność. Od tego czasu dzieją się cuda za wstawiennictwem Matki Bożej.

Każdy wie, że w naszej szkole są bardzo utalentowani uczniowie. Umieją na przykład pięknie rysować. Ich praca nie idzie na marne. Pokazują swoje umiejętności na konkursach plastycznych.

VII powiatowy konkurs „Ekologiczny Powiat Wysokomazowiecki” odbył się 17 maja 2012r. w Święcku Wielkim. Kilka uczennic  naszej szkoły zdobyło tam zasłużone miejsca i wyróżnienia:

Więcej…

29 maja nasza szkoła gościła w swoich murach rodziców oraz dzieci, które już od przyszłego roku szkolnego 2012/2013 będą uczniami klas pierwszych. Goście zebrali się na małej sali gimnastycznej, gdzie bardzo serdecznie zostali powitani przez Dyrektor szkoły - panią Małgorzatę Koc.

Dnia 18 maja 2012 r. odwiedziliśmy Warszawę. Pierwszym punktem programu wycieczki, tak bardzo przez nas wyczekiwanym, było kino 5 D. Obejrzeliśmy film „ Podróż do wnętrza Ziemi”, który nas zaskoczył efektami specjalnymi.

To one – SYNCHRONY - miłośniczki tańca kreatywnego. Zdecydowanie wolą tańczyć, niż o nim pisać. Pod czujnym okiem Renaty Jaroszewicz rozwijają zdolności rytmiczno-taneczne, harmonię i piękno ruchu; doskonalą sprawność fizyczną, a także pogłębiają wiadomości dotyczących ruchu fitness, aerobiku i gimnastyki artystycznej.