REGULAMIN REKRUTACJI

ORAZ WARUNKI UCZESTNICTWA UCZNIÓW W PROJEKCIE „TRENING CZYNI MISTRZA”

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX, Działanie 9.1.2.

Regulamin określa kryteria i tryb przeprowadzenia naboru uczestników projektu „Trening czyni mistrza” oraz warunki uczestnictwa uczniów w zajęciach realizowanych w Szkole Podstawowej Nr 1 w Wysokiem Mazowieckiem, w okresie od 02.09.2011 do 31.12.2012.


§ 1

Postanowienia ogólne

Objaśnienia skrótów i używanych terminów:

EFS – Europejski Fundusz Społeczny

POKL – Program Operacyjny kapitał Ludzki

BO – Beneficjent ostateczny, uczestnik zajęć w ramach projektu „Trening czyni mistrza”


Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

projekcie - należy rozumieć przez to projekt realizowany przez Szkołę Podstawową Nr 1 w Wysokiem Mazowieckiem pt. „Trening czyni mistrza”,

szkole – należy rozumieć przez to Szkołę Podstawową Nr 1 w Wysokiem Mazowieckiem,

uczniu – należy rozumieć przez to uczniów Szkoły Podstawowej Nr 1 w Wysokiem Mazowieckiem z klas IV – VI,

dyrektorze – należy rozumieć przez to dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1 w Wysokiem Mazowieckiem, do której uczęszcza uczeń,

regulaminie – należy rozumieć przez to regulamin rekrutacji oraz warunki uczestnictwa uczniów w projekcie „Trening czyni mistrza”,

wnioskodawcy – należy rozumieć przez to rodzica lub opiekuna prawnego, uprawnionego do składania wniosku o udział ucznia w projekcie.





§ 2

Zasady rekrutacji

Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji do projektu „Trening czyni mistrza” – na zajęcia pozalekcyjne dla uczniów Szkoły Podstawowej Nr 1 w Wysokiem Mazowieckiem.

Podmiotem rekrutującym uczniów jest biuro realizacji projektu zlokalizowane w Szkole Podstawowej nr 1 w Wysokiem Mazowieckiem przy ul. Kościelnej 1.

Osobami odpowiedzialnymi za rekrutację są: Kierownik i Koordynator projektu.

Projekt skierowany jest do uczniów Szkoły Podstawowej Nr 1 w Wysokiem Mazowieckiem prowadzonej przez Gminę Miejską Wysokie Mazowieckie. Projekt zakłada równość płci w dostępie do oferowanych form zajęć.

Rekrutacja uczestników prowadzona będzie wg zasad przyjętych w regulaminie. Do projektu zostanie zakwalifikowanych około 250 uczniów i uczennic, którzy przydzieleni zostaną zgodnie z regulaminem rekrutacji do odpowiedniej grupy.

Komisja rekrutacyjna będzie składała się z nauczycieli z poszczególnych przedmiotów i obradowała pod nadzorem Kierownika i Koordynatora projektu.

Komisja rekrutacyjna przy wyborze będzie kierowała się następującymi kryteriami:

  • predyspozycje w danej dziedzinie,
  • uzdolnienia lub problemy w nauce,
  • opinia wychowawcy klasy,
  • orzeczenie lub opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej,
  • zgłoszenia wychowawców klas,
  • orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (w przypadku osoby niepełnosprawnej).

Kierownik projektu i Koordynator projektu mogą wyrazić zgodę na udział beneficjenta w dwóch rodzajach zajęć.

Komisja rekrutacyjna sporządzi protokół oraz listę ostatecznych beneficjentów do udziału w poszczególnych grupach, listę OB zakwalifikowanych do udziału w dwóch rodzajach zajęć a także listę uczniów rezerwowych. W przypadku małej ilości zgłoszeń, rekrutacja będzie prowadzona do momentu rozpoczęcia zajęć. Listę osób zakwalifikowanych do projektu będzie dostępna w Biurze Projektu (sekretariat) oraz u wychowawców klas przed terminem rozpoczęcia zajęć.


§ 3

Ankieta Rekrutacyjna i Deklaracja

Ankieta zgłoszeniowa do Projektu jest dostępna w sekretariacie szkoły, u wychowawcy oraz na stronie internetowej szkoły.

Wniosek zgłoszeniowy do Projektu z wymaganymi załącznikami należy złożyć w Biurze projektu sekretariat.

Do Ankiety zgłoszeniowej należy dołączyć:

  • deklarację rodzica uczestnictwa dziecka w zajęciach oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych,
  • kserokopię orzeczenia lub opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej w przypadku ich posiadania.


§ 4

Reklamacja/skargi dotyczące rekrutacji

Wszelkie reklamacje i/lub skargi dotyczące rekrutacji powinny być składane w formie pisemnej w terminie do 3 dni od daty ogłoszenia listy beneficjentów osobistych.

Reklamacje i/lub skargi powinny zawierać imię, nazwisko wnioskodawcy, dokładny adres, którego ucznia dotyczy skarga, jak również opis podstaw reklamacji i/lub skargi.

Reklamacje rozpatrywane będą przez Kierownika Projektu w terminie 3 dni od dnia ich doręczenia.

O wyniku postępowania reklamacyjnego beneficjent ostateczny zostanie powiadomiony telefonicznie lub pisemnie.


§ 5

Prawa i obowiązki beneficjentów ostatecznych

Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest podpisanie deklaracji uczestnictwa w projekcie, zapoznanie się z Regulaminem rekrutacji oraz warunków uczestnictwa w projekcie przez ucznia i rodzica bądź opiekuna prawnego i podpisanie zgody przez rodzica lub opiekuna prawnego na przetwarzanie danych osobowych i aktywnego uczestnictwa dziecka w zajęciach.


BO jest uprawniony do:

  • bezpłatnego udziału w projekcie,
  • bezpłatnego korzystania z pomocy dydaktycznych zakupionych na potrzeby projektu,
  • rezygnacji z udziału w zajęciach spowodowanej ważnymi przyczynami.


BO jest zobowiązany do:

  • udziału w projekcie zgodnie z przyjętym harmonogramem,
  • udziału w min. 80% zajęć projektowych (nieobecność musi być usprawiedliwiona przez rodzica lub opiekuna prawnego,
  • wypełniania ankiet oraz testów przeprowadzanych w ramach projektu,
  • poddania się badaniom ewaluacyjnym,


O rezygnacji uczestnika z udziału w projekcie realizator zajęć niezwłocznie powiadamia koordynatora projektu. Na wolne miejsce zostanie zakwalifikowana osoba z listy rezerwowej.

§ 6

Skreślenie uczestnika z udziału w projekcie

Przekroczenie 20% nieobecności przez uczestnika bez podania usprawiedliwienia będzie podstawą do skreślenia z listy BO.


Decyzja o skreśleniu uczestnika z listy podejmuje Kierownik projektu.


Analiza frekwencji będzie prowadzona cyklicznie, co miesiąc przez Koordynatora projektu.


§ 7

Ochrona danych osobowych

Wszystkie dane osobowe uczestników projektu będą zbierane, przetwarzane i udostępniane na zasadach zgodnych z prawem obowiązującym na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

Administratorem danych osobowych zbieranych podczas realizacji projektu jest Minister Rozwoju Regionalnego pełniący funkcję Instytucji Zarządzającej dla POKL, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa.


Uczestnicy projektu podają swoje dane osobowe dobrowolnie.


Niewyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w projekcie.

§ 8

Postanowienia końcowe

Każdy wnioskodawca wypełniając ankietę zgłoszeniową, akceptuje i wyraża zgodę na postanowienia niniejszego regulaminu.


W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego oraz inne stosowne przepisy prawa polskiego.




Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 05.09.2011 r.