REGULAMIN REKRUTACJI
ORAZ WARUNKI UCZESTNICTWA UCZNIÓW W PROJEKCIE „TRENING CZYNI MISTRZA”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX, Działanie 9.1.2.
Regulamin określa kryteria i tryb przeprowadzenia naboru uczestników projektu „Trening czyni mistrza” oraz warunki uczestnictwa uczniów w zajęciach realizowanych w Szkole Podstawowej Nr 1 w Wysokiem Mazowieckiem, w okresie od 02.09.2011 do 31.12.2012.
§ 1
Postanowienia ogólne
Objaśnienia skrótów i używanych terminów:
EFS – Europejski Fundusz Społeczny
POKL – Program Operacyjny kapitał Ludzki
BO – Beneficjent ostateczny, uczestnik zajęć w ramach projektu „Trening czyni mistrza”
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
projekcie - należy rozumieć przez to projekt realizowany przez Szkołę Podstawową Nr 1 w Wysokiem Mazowieckiem pt. „Trening czyni mistrza”,
szkole – należy rozumieć przez to Szkołę Podstawową Nr 1 w Wysokiem Mazowieckiem,
uczniu – należy rozumieć przez to uczniów Szkoły Podstawowej Nr 1 w Wysokiem Mazowieckiem z klas IV – VI,
dyrektorze – należy rozumieć przez to dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1 w Wysokiem Mazowieckiem, do której uczęszcza uczeń,
regulaminie – należy rozumieć przez to regulamin rekrutacji oraz warunki uczestnictwa uczniów w projekcie „Trening czyni mistrza”,
wnioskodawcy – należy rozumieć przez to rodzica lub opiekuna prawnego, uprawnionego do składania wniosku o udział ucznia w projekcie.
§ 2
Zasady rekrutacji
Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji do projektu „Trening czyni mistrza” – na zajęcia pozalekcyjne dla uczniów Szkoły Podstawowej Nr 1 w Wysokiem Mazowieckiem.
Podmiotem rekrutującym uczniów jest biuro realizacji projektu zlokalizowane w Szkole Podstawowej nr 1 w Wysokiem Mazowieckiem przy ul. Kościelnej 1.
Osobami odpowiedzialnymi za rekrutację są: Kierownik i Koordynator projektu.
Projekt skierowany jest do uczniów Szkoły Podstawowej Nr 1 w Wysokiem Mazowieckiem prowadzonej przez Gminę Miejską Wysokie Mazowieckie. Projekt zakłada równość płci w dostępie do oferowanych form zajęć.
Rekrutacja uczestników prowadzona będzie wg zasad przyjętych w regulaminie. Do projektu zostanie zakwalifikowanych około 250 uczniów i uczennic, którzy przydzieleni zostaną zgodnie z regulaminem rekrutacji do odpowiedniej grupy.
Komisja rekrutacyjna będzie składała się z nauczycieli z poszczególnych przedmiotów i obradowała pod nadzorem Kierownika i Koordynatora projektu.
Komisja rekrutacyjna przy wyborze będzie kierowała się następującymi kryteriami:
- predyspozycje w danej dziedzinie,
- uzdolnienia lub problemy w nauce,
- opinia wychowawcy klasy,
- orzeczenie lub opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej,
- zgłoszenia wychowawców klas,
- orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (w przypadku osoby niepełnosprawnej).
Kierownik projektu i Koordynator projektu mogą wyrazić zgodę na udział beneficjenta w dwóch rodzajach zajęć.
Komisja rekrutacyjna sporządzi protokół oraz listę ostatecznych beneficjentów do udziału w poszczególnych grupach, listę OB zakwalifikowanych do udziału w dwóch rodzajach zajęć a także listę uczniów rezerwowych. W przypadku małej ilości zgłoszeń, rekrutacja będzie prowadzona do momentu rozpoczęcia zajęć. Listę osób zakwalifikowanych do projektu będzie dostępna w Biurze Projektu (sekretariat) oraz u wychowawców klas przed terminem rozpoczęcia zajęć.
§ 3
Ankieta Rekrutacyjna i Deklaracja
Ankieta zgłoszeniowa do Projektu jest dostępna w sekretariacie szkoły, u wychowawcy oraz na stronie internetowej szkoły.
Wniosek zgłoszeniowy do Projektu z wymaganymi załącznikami należy złożyć w Biurze projektu sekretariat.
Do Ankiety zgłoszeniowej należy dołączyć:
- deklarację rodzica uczestnictwa dziecka w zajęciach oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych,
- kserokopię orzeczenia lub opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej w przypadku ich posiadania.
§ 4
Reklamacja/skargi dotyczące rekrutacji
Wszelkie reklamacje i/lub skargi dotyczące rekrutacji powinny być składane w formie pisemnej w terminie do 3 dni od daty ogłoszenia listy beneficjentów osobistych.
Reklamacje i/lub skargi powinny zawierać imię, nazwisko wnioskodawcy, dokładny adres, którego ucznia dotyczy skarga, jak również opis podstaw reklamacji i/lub skargi.
Reklamacje rozpatrywane będą przez Kierownika Projektu w terminie 3 dni od dnia ich doręczenia.
O wyniku postępowania reklamacyjnego beneficjent ostateczny zostanie powiadomiony telefonicznie lub pisemnie.
§ 5
Prawa i obowiązki beneficjentów ostatecznych
Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest podpisanie deklaracji uczestnictwa w projekcie, zapoznanie się z Regulaminem rekrutacji oraz warunków uczestnictwa w projekcie przez ucznia i rodzica bądź opiekuna prawnego i podpisanie zgody przez rodzica lub opiekuna prawnego na przetwarzanie danych osobowych i aktywnego uczestnictwa dziecka w zajęciach.
BO jest uprawniony do:
- bezpłatnego udziału w projekcie,
- bezpłatnego korzystania z pomocy dydaktycznych zakupionych na potrzeby projektu,
- rezygnacji z udziału w zajęciach spowodowanej ważnymi przyczynami.
BO jest zobowiązany do:
- udziału w projekcie zgodnie z przyjętym harmonogramem,
- udziału w min. 80% zajęć projektowych (nieobecność musi być usprawiedliwiona przez rodzica lub opiekuna prawnego,
- wypełniania ankiet oraz testów przeprowadzanych w ramach projektu,
- poddania się badaniom ewaluacyjnym,
O rezygnacji uczestnika z udziału w projekcie realizator zajęć niezwłocznie powiadamia koordynatora projektu. Na wolne miejsce zostanie zakwalifikowana osoba z listy rezerwowej.
§ 6
Skreślenie uczestnika z udziału w projekcie
Przekroczenie 20% nieobecności przez uczestnika bez podania usprawiedliwienia będzie podstawą do skreślenia z listy BO.
Decyzja o skreśleniu uczestnika z listy podejmuje Kierownik projektu.
Analiza frekwencji będzie prowadzona cyklicznie, co miesiąc przez Koordynatora projektu.
§ 7
Ochrona danych osobowych
Wszystkie dane osobowe uczestników projektu będą zbierane, przetwarzane i udostępniane na zasadach zgodnych z prawem obowiązującym na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
Administratorem danych osobowych zbieranych podczas realizacji projektu jest Minister Rozwoju Regionalnego pełniący funkcję Instytucji Zarządzającej dla POKL, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa.
Uczestnicy projektu podają swoje dane osobowe dobrowolnie.
Niewyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w projekcie.
§ 8
Postanowienia końcowe
Każdy wnioskodawca wypełniając ankietę zgłoszeniową, akceptuje i wyraża zgodę na postanowienia niniejszego regulaminu.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego oraz inne stosowne przepisy prawa polskiego.
Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 05.09.2011 r.
« poprzednia | następna » |
---|